Volo Lliure

Volo Lliure
Llera del Ebre a Flix

divendres, 18 de novembre del 2011

Catalunya, Tarragona és el Seu Nom, es tot lo que necessito

El teu amor em va treure de mi. Tu ets tot el que necessito.
cremant estic dia i nit. Tu ets tot el que necessito.
ni m'acontenten les riqueses, ni m'espanta la pobresa.
Em n'hi ha prou amb el teu amor. Tu ets tot el que necessito.


El teu amor dissipa altres amors; els submergeix
en el mar de l'amor. Tu ets tot el que necessito.
La teva presència tot el plena.
Tu ets tot el que necessito.


Haig de beure el vi del teu amor, estimar-te com a boig en el dolor.
Tu ets la meva preocupació. Tu ets tot el que necessito.
Això que criden paradís, uns palaus, uns jardins,
a qui els vulgui, dóna'ls-hi. Tu ets tot el que necessito.


Encara que hagis de matar-me i donar al vent les meves cendres,
la meva terra seguirà dient: Tu ets tot el que necessito.
Catalunya, Tarragona és el Seu Nom. El meu amor creix cada dia.
En aquest món i en l'altre, Tu ets tot el que necessito.


Yunus Emre (1238-1320). Ha exercit una gran influència en la poesia turca. 
Va ser un dels primers poetes a utilitzar el turc per compondre poemes, 
encara que en la seva època era més freqüent usar el persa o l'àrab. la seva poesia destaca 
per la claredat amb què presenta conceptes místics.

Foto de Tarragona desde la Punta del Miracle 17 Novembre del 2011

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada