Volo Lliure

Volo Lliure
Llera del Ebre a Flix

diumenge, 5 de febrer del 2012

El Sol

A plena llum de sol succeeix el dia,
el dia sol, el silenciós segell
estès en els camps del camí.

Jo sóc un home llum, amb tanta rosa,
amb tanta claredat destinada
que arribaré a morir-me de fulgor.

I no divideixo el món en dues meitats,
en dues esferes negres o grogues
sinó que ho mantinc a plena llum
com un sol raïm de topazi.

Fa temps, allà lluny,
vaig posar els peus en un país tan clar
que fins a la nit era fosforescent:
segueixo sentint el rumor d'aquella llum,
ambre rodó és tot el cel:
el sucre blau puja del mar.

Una altra vegada, ja se sap, i per sempre
summe i agrego llum al patriotisme:
els meus deures són durament diürns:
haig de lliurar i obrir noves finestres,
establir la claredat invicta
i encara que no em comprenguin, continuar
la meva propaganda de cristalleria.

No sé per què li toca a un endolat
d'origen, a un producte de l'hivern,
a un provincià amb olor a pluja
aquesta reverberant professió.

De vegades penso imitar la humilitat
i demanar que perdonin la meva alegria
però no tinc temps: és necessari
arribar primerenc i córrer a una altra part
sense més motiu que la llum d'avui,
la meva pròpia llum o la llum de la nit:
i quan ja vaig estendre la claredat
en aquest punt o en un altre qualsevol
em diuen que està fosc en el Perú,
que no va sortir la llum en Patagonia.

I sense poder dormir haig de partir:
per a què aprendria a transparent!

Avui, aquest obert migdia vola
amb totes les abelles de la llum:
és una sola copa la distància,
al territori clar de la meva vida.

I brilla el sol cap a Valparaíso.

Poema El Sol de Pablo Neruda
foto als olivers del pinaret tocant casa 3 de Febrer del 2012

1 comentari:

  1. Preciós Ramon... Tens un gust exquisit...
    Una abraçada molt forta...


    MARTA VALLS

    ResponElimina